Marketing és a horgászat művészete

 

A Tisza-tó felé utazva egy gondolat fogalmazódótt meg, mégpedig, hogy a marketing pontosan olyan, mint a horgászat. A horgászatban a legfontosabb, hogy megfelelő csali legyen a horgon. Csakúgy, mint a marketingnél, itt is szükség van a megfelelő üzenetre. A tavat meg lehetne tölteni halakkal, de ha golflabdát teszünk a horogra, akkor garantáltan nem fogunk semmit.

A következő legfontosabb dolog a horgászatban egy folyó vagy tó halakkal. Lehet tökéletes a csali, de ha nincs hal, az biztosan nem jelent jót. Csakúgy, mint a marketingnél, itt is lehet egy csodálatos ajánlat, de ha az általunk használt reklámfolyamnak nincsenek vevői, az sem fog sok hasznot hozni. Ezért is fontos a célpiac minél pontosabb meghatározása.

Nos, a horgászok előtt álló egyik legnagyobb kihívás pontosan ugyanaz a kihívás, amellyel a marketingesek is szembesülnek. A jól ismert horgászhelyek gyakran nem hoznak eredményt. És ha mégis megpróbálkozunk a népszerű horgászhelyekkel, akkor ott esetleg annyi horgászt találunk, hogy nem is tudjuk bedobni a horgot. Ugyanez a helyzet a marketinggel is. A közösségi média és a Google Ads – ezek a marketingesek többsége által használt csatornák olyanok, mint például a híres horgászhelyek – minden nap telítettebbé válnak.

De ez nem jelenti azt, hogy nincsenek nagyszerű horgászhelyek (vagy piacok). Vannak olyan patakok, vagy kisebb folyók, tavak, melyek tele vannak halakkal. Ennek részben az az oka, hogy sokkal többet kell gyalogolni aszfaltozott utak nélkül, hogy odaérjünk. Azok közül a horgászok közül, akik ismerik ugyan ezeket a patakokat, folyókat, tavakat kevesen hajlandók meg is tenni a túrát.

Ráadásul a hasonló patakok megtalálásának egyetlen módja a felfedezés. Meg kell nézni a térképet, és meg kell találnia az alig megjelölt utakat, és be kell túrázni egy sűrűbb vadregényesebb tájra, hogy megtudja, hol lehet jó fogásra számítani. A kudarcokkal szemben is nagy toleranciára van szükség, mert a legtöbb helyen nem garantált a jó fogás.

Ha a horgászhely egy blog bejegyzésben szerepel, vagy az emberek beszélnek róla, akkor már késő. Ugyanez vonatkozik a marketingeszközökre. A legtöbb, amelyről a blogokban olvasni vagy más marketingesektől hallani, azok már túlzsúfoltak és drágák. De ahhoz, hogy megtaláljuk a nekünk megfelelőket, meg kell próbálni a legőrültebb helyeket, hogy megtudjuk melyek az igazán eredményesek. Hasonlóan az én horgászhelyemhez, ahova nem vezet kiépített út, kevés vállalkozás hajlandó a járatlan utat választani, ezért tudunk mi eredményesek lenni.
Jó példa erre a Red Bull egyik nagyon korai kampánya, melynek részeként üres termék dobozokat helyeztek el népszerű szórakozó helyek körül, azt a benyomást keltve, hogy az ott bulizók is Red Bull-t fogyasztanak. Persze ma már a környezet védelmét is fontos szem előtt tartani a marketing megoldások kapcsán.

Nem áruljuk el a legjobb horgászhelyeinket, de egy két lehetőségre azért felhívjuk a figyelmet.
Mindenképpen próbáljunk meg a kereteken kívül gondolkodni.
A Facebook, az Instagram és a Google Ads helyett próbáljunk ki olyan helyeket, mint a Bing, a helyi üzleti vagy, blog/vlog oldalak. Ezeknél sok esetben a hirdetési költségek is jutányosabbak.
Természetesen a legjobbakat a PYXIS Marketing ügyfelei számára tartjuk meg, hiszen az induló vállalkozások esetén, a sokszor szűkös anyagi keret nagy kerativitást igénnyel.

Sok szerencsét! Vagy, ahogy a tapasztalt horgászok szeretik mondani egymásnak: „feszes zsinórt!”

 


Ha hasznosnak találta cikkünket, akkor a Like gomb megnyomásával jelezheti számunkra és meg is oszthatja ismerőseivel:

 

MARKETING BLOG

INDULÓ VÁLLALKOZÁSOK MARKETING ISMERETTERJESZTŐ BLOGJA

Mi a PYXIS Marketingnél hiszünk benne, hogy magyar gazdaság szereplői versenyképesek tudnak lenni a globalizált piacon. A termékek és szolgáltatások minősége mellett a marketing eszközeivel lehetséges az induló vállalkozásoknak jelentős profitot termelni. Szakmai témájú blog bejegyzéseink ehhez nyújtanak útmutatót:

 

Marketing és a horgászat művészete